Het schoolplein

In september 2019 is ons nieuwe schoolplein geopend. De kinderen van groep 5-8 hebben actief mee gedacht met het ontwerpen van het schoolplein. Zij wilden graag een natuurlijk speelplein, een plein wat er leuk en uitdagend uitziet, waar je kan klimmen, duikelen, klauteren, rennen en verstoppen.

We hadden de afgelopen jaren hard gespaard en door middel van '50.000.000 stappen' geld bij elkaar gelopen voor het nieuwe plein. Geholpen door sponsors en in samenwerking met de gemeente zijn de ontwerpen uiteindelijk in de zomer van 2019 uitgevoerd. We zijn heel blij met ons mooie, natuurlijke, creatieve plein!

Er zijn uiteraard ook nog wensen voor de toekomst. De kinderen zouden onderstaande ideeën ook nog graag uitgevoerd zien worden:

• Een letter- en cijferdoolhof: struiken op het plein, waardoor er én meer groen op het plein is én ze reken- en taalopdrachten leerzaam buiten kunnen doen én waarachter ze zich tijdens de pauze kunnen verstoppen.
  • Een hinkelbaan slingerend over het plein in de vorm van een bloem met de getallen van 1 – 100
  • Een groot rood en groen vak, waarbij ze cognitieve opdrachten middels het spel ren je rot kunnen doen
  • Een sprintbaan over het plein
  • Een vak met alle letters van het alfabet, waar hinkelend, springend en gooiend met een bal taalopdrachten gedaan kunnen worden