Cultuureducatie

Je kunnen uiten is belangrijk. We leren de kinderen technieken aan om hun gevoelens en gedachten creatief te uiten. Expressie activiteiten vallen onder cultuur educatie en komt uitgebreid aan bod tijdens ons geïntgreerde onderwijs. De nadruk ligt niet op de technische uitvoering, maar op de uiting als totaal. De creatieve vakken geven naast de creatieve beleving ook ruimte voor sociale vorming door de bijzondere activiteiten.

Juf Karen Wolthuis en juf Annemarie Oskam zijn onze interne cultuurcoördinators. Zij zorgen ervoor dat alle kinderen met verschillende aspecten in aanraking komen.

Hieronder vindt u een fimpje wat gemaakt is door het Kunstgebouw bij ons op school. Het Kunstgebouw omschrijft het als volgt:
Met leerlingen kunst maken, levert veel op. Ze ontwikkelen hun eigenheid, hun creativiteit en leren verschillende talen om zich in uit te drukken. In een goede kunstles doorlopen leerlingen alle stappen van het creatieve proces: oriënteren, onderzoeken, uitvoeren en evalueren. In deze korte film laat Kunstgebouw zien wat procesgericht werken met leerlingen doet en hoe je als leerkracht je leerlingen tijdens een creatief proces kunt begeleiden.